هزینه ارتودنسی در کرج چقدر است؟

هزینه ارتودنسی در کرج چقدر است؟

samira ghabeli ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
()

به دلیل شرایط اقتصادی جامعه هر روز شاهد بالا رفتن قیمت ها هستیم. هزینه ارتودنسی در کرج و شهرهای دیگر هم از این قاعده مستثنی نیست و متاسفانه به دلیل تحریم ها، بالارفتن قیمت ابزارهای ارتودنسی و فشارهای اقتصادی از جنبه های دیگر، تعرفه ارتودنسی هر سال افزایش پیدا می کند.

به طور کلی، نرخ ارتودنسی در کرج و شهرستان ها نسبت به تهران کمتر است. اما تعیین قیمت دقیق ارتودنسی بدون مراجعه حضوری ممکن نیست؛ زیرا برعکس خدمات عمومی دندانپزشکی مثل کشیدن و پر کردن دندان که روند و تعرفه مشخصی دارند، پروسه ارتودنسی و تجهیزات مورد نیاز برای هر فرد متفاوت است. پس قیمت های اعلام شده در اینجا تقریبی هستند تا بودجه ای تقریبی برای آن کنار بگذارید.

قیمت ارتودنسی در کرج بطور تقریبی چقدر است؟

در جدول زیر هزینه ارتودنسی در کرج در سال ۱۴۰۳ را ملاحظه می کنید. قیمت ها در این جدول به طور کلی درج شده اند. جزئیات هزینه هر روش ارتودنسی و همچنین ترفندهای داشتن ارتودنسی ارزان تر را در ادامه همین مقاله می خوانید.

ردیفنوع ارتودنسی و میزان نیاز بیمارهزینه تقریبی ارتودنسی در کرج (به تومان)
۱هزینه ارتودنسی ثابت دو فک بدون کشیدن دنداناز ۶۵ میلیون به بالا
۲هزینه ارتودنسی ثابت دو فک با کشیدن دندان  از ۶۷ میلیون به بالا
۳هزینه ارتوسرجری ارتودنسی جهت جراحی فکاز ۶۸ میلیون به بالا
۴هزینه ارتودنسی دیمون به ازای هرفکاز ۲۰ میلیون به بالا
۵هزینه ارتودنسی شبه دیمون به ازای هرفک از ۱۰ میلیون به بالا
۶هزینه ارتودنسی سرامیکی به ازای هر فکاز ۱۰ میلیون به بالا
۷هزینه ارتودنسی متحرک دو فکاز ۲۵ میلیون به بالا
۸هزینه فیس ماسکاز ۲۸ میلیون به بالا
۹هزینه ارتودنسی فانکشنالاز ۳۰ میلیون به بالا
۱۰هزینه تعویض پلاک شکسته فانکشنالاز ۵.۵ میلیون به بالا
۱۱هزینه هدگیر ارتودنسیاز ۱۵ میلیون به بالا
۱۲هزینه فیکس ریتینر هر فکاز ۴۰ میلیون به بالا
۱۳هزینه تعویض پلاک متحرک هر فکاز ۴ میلیون به بالا
۱۴هزینه ریباند براکت معمولیاز ۵۰۰ هزار تومان به بالا
۱۵هزینه ریباند براکت دیموناز ۱ میلیون به بالا
۱۶هزینه ریباند براکت سرامیکیاز ۹۰۰ هزار تومان به بالا
۱۷هزینه ترمیم فیکس ریتینرهر ناحیهاز ۴۰۰ هزار تومان به بالا
۱۸هزینه ریتینر ثابت خلفی هر ناحیهاز ۱ میلیون به بالا
۱۹هزینه الکتروسرجری هر دنداناز ۱ میلیون به بالا

مشاوره تخصصی و انجام کلیه درمان های ارتودنسی در کرج و تهران

چه عواملی تعیین کننده قیمت ارتودنسی در کرج هستند؟

همانطور که قبلا گفتیم، هزینه ارتودنسی برای هرکس متفاوت است و عواملی را که باعث ایجاد این تفاوت می شوند، در اینجا بررسی می کنیم.

مهارت و تجربه پزشک

هزینه درمان نزد بهترین متخصص ارتودنسی در کرج بیشتر است. اگر متخصص ارتودنسی انتخابی شما عضو هیئت علمی دانشگاه  یا دارای مدرک فوق تخصص باشد، احتمالا هزینه بیشتری را هم دریافت خواهد کرد. پس می توان انتظار داشت که تعرفه ارتودنسی دندان به دست فرد فوق متخصص بالاتر از متخصص ارتودنسی و آنهم بالاتر از یک دندانپزشک باشد. به علاوه، این هزینه در بین متخصصین ارتودنسی متفاوت است و هرچه تجربه متخصص در این زمینه بیشتر باشد، هزینه بیشتری هم برای درمان اختصاص خواهد داد.

جایی که ارتودنسی می کنید

به طور کلی، انجام درمان ارتودنسی در یک مطب کمی گران تر از انجام همان سرویس و توسط همان ارتودنتیست در یک کلینیک تمام می شود. البته هزینه ی ارتودنسی در مطب های ارتودنسی در کرج هم یکسان نیست.

تعرفه یا قیمت ارتودنسی ۱۴۰۳ به منطقه جغرافیایی هم بستگی دارد؛ زیرا هزینه های جاری یک مطب مثل دستمزد پرسنل در شهرهای مختلف کشور و حتی نقاط مختلف یک شهر متفاوت است. به همین دلیل است که علی رغم فاصله مکانی کوتاه، هزینه ی ارتودنسی در کرج از تهران کمتر است.

طول درمان

مسلما هرچه پروسه درمان ارتودنسی طولانی تر شود، ارتودنسی برایتان گران تر تمام خواهد شد. مثلا دندان های خیلی نامرتب به زمان بیشتری برای صاف و یکدست شدن نیاز دارند. و همین باعث افزایش تعداد جلسات ویزیت و بالا رفتن هزینه نهایی می شود.

حتما بخوانید: طول درمان ارتودنسی چقدر است؟

ابزار و مواد استفاده شده در ارتودنسی

قیمت و کیفیت مواد و تجهیزات استفاده شده نقش بسیار مهمی را در تعیین قیمت ارتودنسی ۱۴۰۳ ایفا می کنند. تنوع دستگاه های ارتودنسی بسیار بالاست که به لحاظ کمی و کیفی طیف گسترده ای را در بر می گیرند و همین باعث قیمت گذاری متفاوت می شود.

جزئیات تعرفه ارتودنسی در کرج

در بالا، هزینه کلی ارتودنسی در کرج را در جدولی ارائه دادیم. در این قسمت هزینه ها را به تفکیک نوع ارتودنسی و بر اساس خدماتی که شاید همراه آن دریافت کنید، بررسی می کنیم.

قیمت ارتودنسی ثابت در کرج

ارتودنسی ثابت به تمام دستگاه هایی گفته می شود که از ابتدا تا انتهای درمان ارتودنسی به دندان بیمار متصل شده و تنها توسط متخصص قابل تنظیم هستند. قیمت ارتودنسی ثابت به طور متوسط از ۱۳ میلیون شروع می شود. دستگاه های ارتودنسی ثابت به ۴ فرم زیر وجود دارند که قیمت آن ها را هم می توانید در ادامه مطالعه کنید.

۱. ارتودنسی فلزی معمولی

بریس ارتودنسی فلزی معمولی رایج ترین ابزار ارتودنسی است و طرفداران زیادی دارد. بسته به شدت ناهنجاری از خفیف تا شدید هزینه ی ارتودنسی معمولی از ۱۳ میلیون شروع شده و ممکن است با مبلغ بیشتر از آن هم تمام شود.

عکس ارتودنسی فلزی

۲. ارتودنسی سرامیکی

در ارتودنسی سرامیکی به جای براکت های فلزی از براکت های همرنگ دندان برای اتصال به دندان ها استفاده می شود. براکت های سرامیکی برای کسانی که دوست ندارند سیم و براکت فلزی داشته باشند بسیار مناسب است. تعرفه ارتودنسی ثابت با براکت سرامیکی مشابه با براکت دیمون به ازای هر فک حدود ۱۰ میلیون است.

عکس ارتودنسی سرامیکی

۳. ارتودنسی لینگوال

نصب ارتودنسی لینگوال برعکس روش معمول ارتودنسی است. در این روش بریس به پشت دندان ها متصل می شود نه به جلوی آن ها. نصب و نگهداری ارتودنسی لینگوال دشوار و زمانبر است و یک سیستم کمتر رایج برای ارتودنسی محسوب می شود. قیمت متوسط ارتودنسی لینگوال ۱۶ میلیون تومان است.

عکس ارتودنسی لینگوال

۴. ارتودنسی دیمون

سیستم دیمون به صورت خود تنظیم است و در این روش، از براکت های خاصی برای اصلاح ناهنجاری های دندانی استفاده می شود. ارتودنسی دیمون بیشترین راحتی و کوتاهترین پروسه درمان را دارد. قیمت ارتودنسی دیمون از ۲۰ میلیون به بالا است.

عکس ارتودنسی دیمون

هزینه ارتودنسی نامرئی در کرج چقدر است؟

برعکس دستگاه های ثابت، نوع دیگری از بریس ها را می توان جابجا کرد و از روی دندان ها برداشت. به این شکل که در طول شبانه روز به جز وقتی که بیمار چیزی می خورد یا مسواک می زند دستگاه ها روی دندان هستند. به این نوع ارتودنسی در اصطلاح متحرک و نامرئی نیز گفته می شود. ارتودنسی نامرئی یا شفاف کمترین قیمت را در میان دستگاه های ارتودنسی دارند و هزینه ارتودنسی نامرئی حدود ۲۵ میلیون تومان به ازای دو فک است.

ارتودنسی متحرک شفاف

قیمت ارتودنسی رنگی

البته روشی با نام ارتودنسی رنگی وجود ندارد و دلیل نامگذاری و بر سر زبان افتادن این نوع ارتودنسی به دلیل استفاده از کش های رنگی در ارتودنسی ثابت است. قیمت هر بسته کش ارتودنسی بین ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان متغییر می باشد.

هزینه ارتودنسی فانکشنال

چنانچه به درمان ارتودنسی شما دستگاه فانکشنال ثابت اضافه شود، باید مبلغی حدود ۶ میلیون تومان بیشتر پرداخت نمایید.

تعرفه ارتودنسی با جراحی فک

اگر بیمار ناهنجاری شدید فک و دهان و همچنین انحراف شدید در فک داشته باشد، برای درمان ناهنجاری های اینچنینی احتمالا نیاز به جراحی خواهد بود. هزینه جراحی فک به صورت مجزا از تعرفه ارتودنسی دندان حساب می شود و بسته به پیچیدگی جراحی، ممکن است بیمار بالغ بر ۲۰ میلیون تومان پرداخت کند.

قیمت ارتودنسی همراه با کشیدن دندان

گاهی شلوغی و هم پوشانی دندان ها به قدری است که ارتودنتیست مجبور به کشیدن دندان می شود تا فضای کافی برای حرکت و مرتب شدن آن ها وجود داشته باشد. در اینصورت، حداکثر یک میلیون به ازای هر دندان به مبلغ نهایی اضافه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: کشیدن دندان در ارتودنسی

آیا بیمه هزینه ارتودنسی دندان را متقبل می شود؟

از آنجا که درمان ارتودنسی بیشتر جنبه زیبایی دارد، هیچ بیمه ای هزینه های آن را تقبل نمی کند. اما برخی شرکت های بیمه که به تازگی مشغول فعالیت هستند با دریافت مبالغی به صورت ماهیانه یا سالانه برخی از هزینه های دندانپزشکی را کاهش می دهند. شما می توانید با یکی از این شرکت ها قرارداد امضا کنید تا مقداری از هزینه ها را کاهش دهد.

البته توجه کنید که همه متخصصین ارتودنسی با این شرکت ها قرارداد ندارند و در جلسه اول مشاوره ارتودنسی حتما درمورد آن سوال کنید.

تعرفه ارتودنسی در کرج با جزئیات

در جدول زیر، قیمت تمامی روش ها و تجهیزات درمان ارتودنسی نوشته شده است.

جدول هزینه ارتودنسی در کرج به تفکیک تجهیزات

نوع درمانهزینه درمان ارتودنسی در کرج (تومان)
درمان ثابت یک فک با نامنظمی کم و بدون نگهدارندهاز ۱۳ میلیون به بالا
درمان ثابت یک فک با نامنظمی متوسط و بدون نگهدارندهاز ۱۵ میلیون به بالا
درمان ثابت یک فک با نامنظمی زیاد و بدون نگهدارندهاز ۱۶ میلیون به بالا
قیمت ارتودنسی متحرک (حداقل قیمت ارتودنسی دندان برای هر فک)از ۱۱ میلیون به بالا
قیمت ارتودنسی دیمون (یک فک)از ۲۰ میلیون به بالا
ارتودنسی سرامیکی (یک فک)از ۱۰ میلیون به بالا
ارتودنسی لینگوال (یک فک)از ۱۶ میلیون به بالا
درمان ارتوسرجری (جراحی فک)از ۳۰ میلیون به بالا
اضافه شدن هر عدد دندان نهفته۶.۰۰۰.۰۰۰
اضافه شدن هدگیر ثابت۷.۰۰۰.۰۰۰
اضافه شدن فانکشنال ثابت۸.۰۰۰.۰۰۰
هزینه هر عدد مینی اسکرو ارتودنسی۶.۰۰۰.۰۰۰
درمان با هایرکساز ۹ میلیون به بالا
فیس ماسک۲.۰۰۰.۰۰۰
فیکس ریتینر هر فک۲.۰۰۰.۰۰۰
تعویض پلاک متحرک هر فک۲.۰۰۰.۰۰۰
قیمت ریباند براکت معمولی۴۰۰.۰۰۰
قیمت ریباند براکت دیمون۵۰۰.۰۰۰
هزینه ریباند براکت سرامیکی۶۰۰.۰۰۰
ترمیم فیکس ریتینر۴۰۰.۰۰۰

هزینه ارتودنسی فک بالا چقدر است؟

ژنتیک بیش از هر چیز در ساختار استخوان های فک و صورت تاثیر دارد اما موارد محیطی هم در به هم خوردن ساختار دندان ها و استخوان فک هم بی تاثیر نیستند. اگر به دنبال هزینه ارتودنسی یک فک هستید باید به شما خاطر نشان کنیم که مواردی مثل نوع درمان، میزان ناهنجاری و … در هزینه نهایی درمان موثر هستند.

قیمت ارتودنسی فک بالا در کلینیک ارتودنسی دکتر کامیار خضری به عنوان متخصص ارتودنسی در کرج به شرح زیر است:

  • قیمت ارتودنسی ثابت فک بالا از ۱۳ میلیون به بالا
  • نرخ ارتودنسی متحرک فک بالا از ۱۱ میلیون به بالا
  • قیمت ارتودنسی فک بالا در کودکان از ۱۱ میلیون به بالا

هزینه ارتودنسی فک پایین چقدر است؟

ارتودنسی فک پایین زمانی انجام می شود که ارتودنتیست تشخیص دهد که فک پایین بیمار در موقعیت مناسبی به نسبت فک بالا قرار ندارد. نرخ ارتودنسی فک پایین هم با توجه به نوع درمان، شدت ناهنجاری و … می تواند متفاوت باشد و دقیقا مشابه هزینه های اعلامی در بخش قبلی یعنی قیمت ارتودنسی فک بالا است.

هزینه ارتودنسی یک دندان کج چقدر است؟

ارتودنسی دندان کج به نسبت شدت کجی دندان ها و میزان سلامت دندان و لثه ها پس از معاینه حضوری اعلام می شود. شایان ذکر است که چیزی به اسم هزینه ارتودنسی یک دندان کج نداریم چرا که برای صاف کردن یک دندان نیاز به ارتودنسی کامل دندان هاست و شما به اندازه شدت پیچیدگی باید هزینه ی ارتودنسی دندان کامل را پرداخت کنید.

هزینه ارتودنسی دو دندان جلو چقدر است؟

همان طور که گفتیم چیزی به اسم تعرفه ارتودنسی تک دندان، هزینه ارتودنسی دو دندان جلو و …. نداریم. اما از آنجا که وقتی تعداد دندان های به هم ریخته کمتر باشد درمان سریع تر انجام می شود و با روش های ساده تر مثل ارتودنسی به کمک الاینرهای شفاف قابل درمان است قطعا هزینه درمان کمتر خواهد بود.

قیمت ارتودنسی دندان های جلو چقدر است؟

تصور برخی مراجعان این است که چون فقط دندان های جلویی نامرتبی دارد بنابراین هزینه کمتری باید پرداخت کنند. باید به این عزیزان بگوییم که ارتودنسی یک فرآیند زمانبر است و کل دندان ها درگیر می شوند؛ بنابراین قیمت ارتودنسی دندان های جلو، قیمت ارتودنسی دو دندان جلو و … همان هزینه کلی ارتودنسی دندان است و به نسبت شدت ناهنجاری، سن بیمار، نوع درمان و … می تواند هزینه متفاوتی داشته باشد.

قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو چقدر است؟

قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو یا دندان های جلویی همان طور که گفتیم همان قیمت ارتودنسی کلی دندان می باشد و با توجه به سن بیمار، مشکلات دندانی، نوع درمان، فاصله بین دندانی و … محاسبه می شود.

نگران هزینه ها نباشید؛ زیرا در بیشتر مراکز و همچنین در مطب ارتودنسی دکتر خضری در کرج، هزینه ها به صورت اقساطی از بیمار دریافت می شود. پس جای بهانه نیست و داشتن دندان های سالم و مرتب از هرچیزی مهم تر است. فراموش نکنید که تورم هر ساله موجب بیشتر شدن هزینه های ذکر شده در جدول بالا می شود. هرچه زودتر برای درمان ارتودنسی اقدام کنید، هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد. چنانچه درمورد شرایط پرداخت هزینه ی ارتودنسی دندان نیاز به توضیحات بیشتر دارید، با ما شماره های پایین صفحه تماس بگیرید.

سایر هزینه های ارتودنسی

علاوه بر هزینه های جانبی درمان مانند هزینه عکسبرداری از دندان و هزینه ارتودنسی دندان، این درمان ممکن است هزینه های دیگری را نیز را به همراه داشته باشد که از جمله رایج ترین آنها عبارتند از:

  • کشیدن دندان: در برخی مواقع برای ارتودنسی دندان نیاز به کشیدن دندان است که در این صورت با توجه به نوع و روش کشیدن دندان، هزینه آن بین ۵۰۰ الی ۸۰۰ هزار تومان می شود.
  • ارتوسرجری: در صورتی که در سنین بزرگسالی باشید و علاوه بر نامنظمی دندان ها انحراف فک هم داشته باشید در کنار ارتودنسی بزرگسالان نیز به جراحی فک که به آن ارتوسرجری گفته می شود هم می باشد. در این صورت هزینه جراحی فک و ارتودنسی به صورت جداگانه محاسبه می شود.
  • فیس ماسک ارتودنسی: فیس ماسک ارتودنسی نوعی ابزار متحرک است که اصولا برای کودکانی که دچار انحراف فکی هستند استفاده می شود. قیمت فیس ماسک ارتودنسی حدود ۲ میلیون تومان است که به صورت مجزا از هزینه درمان ارتودنسی محاسبه می شود.
  • هدگیر ارتودنسی: از این ابزار برای هم تراز کردن دو فک و همچنین اصلاح مشکلات بایت به خصوص در کودکان استفاده می شود. قیمت هدگیر ارتودنسی حدود ۷ میلیون تومان است.
  • ریتینر ارتودنسی: پس از درمان ارتودنسی به منظور تثبیت درمان ممکن است پزشک استفاده از ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی را توصیه کند. قیمت ریتینر ارتودنسی حدود ۲ میلیون تومان است.

سوالات متداول

کدام بیمه هزینه ارتودنسی را می دهد؟

متاسفانه تعداد انگشت شماری از مراکز درمانی هزینه ارتودنسی با بیمه تامین اجتماعی را پوشش می دهند. تنها برخی از بیمه های تکمیلی طبق ضوابط خاصی برخی از هزینه های درمان ارتودنسی را پوشش می دهند.

روش های کاهش هزینه های ارتودنسی کدام اند؟

در صورتی که به توصیه های متخصص ارتودنسی خود توجه کنید و در رعایت بهداشت دهان و دندان خود در طول درمان ارتودنسی کوتاهی نکنید. علاوه بر اینکه از دندان های خود محافظت می کنید احتمال شکسته شدن یا تغییر شکل دادن براکت ها کم می شود که همین موضوع باعث کاهش هزینه های ارتودنسی دندان می شود.

هزینه ارتودنسی با بیمه تامین اجتماعی چقدر می شود؟

در کل کشور تنها تعداد محدودی از مراکز درمانی خدمات ارتودنسی دندان را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی انجام می دهند. این مراکز تنها در سه شهر تهران، تبریز و مشهد قرار دارند که البته نوبت گرفتن و درمان در این مراکز هم نیاز به صرف زمان زیادی دارد.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.