ویزیت و مشاوره ارتودنسی

ویزیت و مشاوره ارتودنسی

samira ghabeli ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
مشاوره ارتودنسی
()

مشاوره ارتودنسی قبل از شروع درمان بسیار مهم و ضروری است؛ زیرا در این جلسه متخصص ارتودنسی به طور کامل وضعیت دهان و دندانی شما را معاینه می کند و بهترین روش درمانی را برای شما انتخاب می کند. در جلسه مشاوره ارتودنسی دندان با نوع درمان، طول درمان، مراقبت های قبل و بعد از درمان و هزینه ارتودنسی آشنا می شوید. ما در این صفحه به اتفاقاتی که در جلسه مشاوره متخصص ارتودنسی می گذرد می پردازیم.

افرادی که نیاز به مشاوره ارتودنسی دارند

در واقع همه افرادی که تمایل به اصلاح کجی و نامرتبی دندان های خود دارند، باید قبل از درمان در جلسه مشاوره شرکت کنند.

به طور کلی افراد با مشکلات ارتودنسی زیر نیاز به مشاوره برای ارتودنسی دارند:

  • افرادی که دندان های نامنظمی دارند.
  • افرادی که دچار فاصله بین دندانی هستند.
  • افرادی که دچار جلو آمدگی یا عفت رفتگی فک بالا یا پایین هستند.
  • افرادی که دندان هایشان به طور طبیعی رشد نکرده است.
  • افرادی که زودتر یا دیرتر از موعد دندان های شیری یا دائمی شان رشد کرده است.
  • افرادی که دچار انحرافات فکی هستند.
  • افرادی که دندان های شلوغ و روی هم رفته ای دارند.
  • افرادی که دچار نهفتگی دندان های نیش هستند.
  • و …

با این تفاسیر اگر احساس می کنید که دندان های شما نامرتب هستند یا فک شما شکل و موقعیت ایده آلی ندارید می توانید با یک ارتودنتیست مشورت کنید.

مشاوره تخصصی و انجام کلیه درمان های ارتودنسی در کرج و تهران

جلسه مشاوره ارتودنسی شامل چه مراحلی است؟

در جلسه ویزیت ارتودنسی یا همان مشاوره مراحل زیر طی می شود:

معاینه توسط متخصص ارتودنسی

متخصص ارتودنسی به منظور بررسی دقیق وضعیت دندان ها و فک ها از تجهیزاتی مثل دوربین های دیجیتالی، اشعه ایکس و مدل های سه بعدی استفاده می کند.

در واقع متخصص ارتودنسی با معاینه فیزیکی دندان ها و نتایج عکس های دندانی، نوع و شدت ناهنجاری دندانی را تشخیص می دهد. در صورتی که به بهترین متخصص ارتودنسی در کرج، تهران یا شهر و استانی مراجعه کرده باشید؛ بهترین تشخیص را خواهد داشت و با انتخاب روش درمانی مناسب، درمان به بهترین نحو ممکن انجام خواهد شد. اما در صورتی که به پزشکان مبتدی یا غیرمتخصص مراجعه کنید در این مرحله به درستی نوع و شدت ناهنجاری دندانی شما را تشخیص نخواهند داد و به این ترتیب نتیجه درمانی نیز رضایت بخش نخواهد بود.

بررسی تاریخچه پزشکی

متخصص ارتودنسی از شما درباره تاریخچه پزشکی و وجود علائمی مثل سر درد، گردن درد و … سوال می کند.

بررسی نیازهای درمانی

پس از تشخیص نوع و شدت ناهنجاری بهترین روش ارتودنسی دندان برای شما انتخاب می شود. متخصص ارتودنسی در طول مشاوره ارتودنسی درباره طول درمان ارتودنسی و هزینه ارتودنسی نیز توضیحات دقیقی را به شما ارائه می دهد.

بررسی اهداف درمانی

دکتر ارتودنسی در جلسه مشاوره برای ارتودنسی دندان به شما درباره تغییراتی که در دندان ها و فک شما ایجاد می شود توضیح می دهد.

توضیحات درباره دستگاه ارتودنسی انتخاب شده

متخصص ارتودنسی در این مرحله از مشاوره ارتودنسی درباره نوع دستگاه ارتودنسی انتخابی که بین دستگاه های ارتودنسی ثابت یا ارتودنسی متحرک است توضیحات لازم را ارائه می دهد.

بررسی درمان های قبل از ارتودنسی

ممکن است قبل از شروع درمان ارتودنسی، نیاز به مواردی مثل کشیدن دندان قبل از ارتودنسی، درمان مشکلات لثه و … داشته باشید که در صورت نیاز این درمان ها به شما در جلسه مشاوره متخصص ارتودنسی توضیح داده می شود.

تعیین زمان شروع درمان

پس از توضیح دادن اهداف درمانی، نوع درمان، هزینه ارتودنسی دندان، زمان شروع درمان نیز تعیین خواهد شد. در این مرحله مشاور ارتودنسی درباره مراقبت های بعد از ارتودنسی دندان و تغذیه در حین ارتودنسی دندان توضیحات لازم را ارائه می دهد.

پس از همه این مراحل می توانید سوالات که درباره این درمان دارید را از ارتودنتیست خود بپرسید. از جمله سوالات رایج ارتودنسی دندان که معمولا نیاز است که از ارتودنتیست خود بپرسید عبارتند از:

کلام آخر درباره مشاوره برای ارتودنسی دندان

در کل، اولین جلسه ویزیت و مشاوره ارتودنسی دندان بسیار مهم است. در طول این جلسه با متخصص ارتودنسی خود ارتباط برقرار می کنید و تمامی سوالاتی که درباره ارتودنسی دندان دارید از وی می پرسید. همچنین متخصص ارتودنسی در این جلسه راهنمایی های لازم برای دریافت بهترین تنایج درمانی و حفظ بهداشت دهان و دندان در طول ارتودنسی ارائه می دهد.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.