آیا امکان ارتودنسی دندان پر شده وجود دارد؟

آیا امکان ارتودنسی دندان پر شده وجود دارد؟

samira ghabeli ۱۰ دی ۱۴۰۲
دندان پر شده
()

یکی از نگرانی‌ های مراجعان برای درمان ارتودنسی این است که آیا امکان ارتودنسی دندان پر شده وجود دارد؟ این نگرانی و سوال واقعاً مهم است و نیاز است که قبل از انجام ارتودنسی به آن پاسخ داده شود. با ما در ادامه همراه باشید تا به پاسخ این سوال بپردازیم.

پر کردن دندان

قبل از اینکه درباره ارتودنسی دندان پر شده صحبت کنیم بهتر است مختصری درباره پر کردن دندان بدانید. پر کردن دندان یکی از بهترین روش ‌ها برای برداشتن و یا از بین بردن پوسیدگی دندان است. دندانپزشکان پس از آنکه با ابزار مخصوصی پوسیدگی دندانی را از بین بردند حفره ایجاد شده را با مواد پر کننده دندان مثل کامپوزیت و آمالگام پر می کنند.

اکثر افرادی که کاندیدای انجام ارتودنسی دندان هستند سوالشان این است که آیا ارتودنسی دندان پر شده با این دو ماده امکان‌پذیر است یا خیر؟ در ادامه این نوشتار به این سوال پاسخ داده ایم.

آیا ارتودنسی کردن دندان ‌های پر شده مشکلی ایجاد نمی کند؟

خیر خوشبختانه در اکثر مواقع ارتودنسی دندان پر شده به خوبی انجام می‌ شود و هیچ مشکلی ایجاد نمی ‌شود. در صورتی که میزان پوسیدگی دندان کم تا متوسط باشد و دندان هنوز زنده باشد می ‌توان با رعایت نکاتی که متخصص ارتودنسی گوشزد می کند، درمان ارتودنسی بدون دردسری را پشت سر گذاشت.

شایان ذکر است که یکی از مزایای ارتودنسی پیشگیری از پوسیدگی دندان است؛ چرا که با مرتب کردن دندان ‌های به هم ریخته مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برای شما راحت‌ تر شده و احتمال پوسیدگی دندان ‌ها کمتر می ‌شود.

بهترین روش ارتودنسی برای دندان ‌های پر شده کدام است؟

متخصص ارتودنسی با توجه به نوع و شدت ناهنجاری دندانی شما و همچنین میزان پوسیدگی ترمیم شده بهترین روش ارتودنسی دندان را برای شما انتخاب می کند. در صورتی که میزان  پوسیدگی ترمیم شده زیاد باشد؛ ارتودنسی متحرک با پلاک ‌های شفاف استفاده می شود. اما در صورتی که میزان پوسیدگی کم تا متوسط باشد؛ ارتودنسی ثابت فلزی استفاده می شود.

البته ارتودنسی سرامیکی هم می ‌تواند برای ارتودنسی دندان پر شده مناسب باشد اما به دلیل شکننده بودن آنها و نیاز به مراقبت بیشتر از آنها توصیه می ‌شود که برای ارتودنسی دندان‌ های پر شده از همان ارتودنسی متحرک و ثابت معمولی استفاده شود.

آیا احتمال پوسیدگی دندان در طول ارتودنسی وجود دارد؟

در صورتی که به مراقبت ‌های حین ارتودنسی دندان توجه کنید و رعایت بهداشت دهان و دندان در طول ارتودنسی برایتان اولویت باشد احتمال پوسیدگی دندان ‌ها در طول ارتودنسی بسیار کم است.

آیا امکان پر کردن دندان ‌ها در طول ارتودنسی وجود دارد؟

بله خیالتان بابت این موضوع راحت باشد چرا که در صورت پوسیدگی یا بروز هر مشکلی در دندان امکان کردن دندان‌ ها در طول ارتودنسی وجود دارد.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.