آیا سفید کردن دندان با روغن نارگیل واقعیت دارد؟

آیا سفید کردن دندان با روغن نارگیل واقعیت دارد؟

samira ghabeli ۱۲ آذر ۱۴۰۲
سفید کردن دندان با روغن نارگیل
()

اسم روغن نارگیل را در کنار بسیاری از درمان های خانگی و ماسک های صورت به گوش می خورد. از این روغن محبوب برای روغن تراپی مو، جوانسازی پوست و … استفاده می شود. مصرف این روغن به حدی محبوب شده است که امروزه سفید کردن دندان با روغن نارگیل هم بسیار ترند شده است. به دلیل خاصیت ضد التهابی، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی که روغن نارگیل دارد می تواند در حفظ بهداشت دهان و دندان کمک کند. اما سوال اصلی این است که آیا واقعا سفید کردن کردن با روغن نارگیل امکان پذیر است؟!

در ادامه با وب سایت دکتر امیرکامیار خضری متخصص ارتودنسی همراه باشید تا به بررسی پاسخ این سوال بپردازیم.

آیا امکان سفید کردن دندان با روغن نارگیل وجود دارد؟

روغن نارگیل در کنار مزایای بیشماری که برای سلامتی دارد می تواند به سفید شدن دندان ها نیز کمک کند. بسیاری از افرادی که از این روغن استفاده کرده اند مدعی هستند که ماساژ دندان با روغن نارگیل می تواند باعث سفید شدن دندان ها شود. اما آیا پشت این ادعا تحقیقات علمی وجود دارد؟

تحقیقات بسیار زیادی برای اثبات ادعای توانایی سفید کردن دندان با روغن نارگیل انجام شده است و نتیجه این بوده این روغن با از بین بردن باکتری های مضر دهان و دندان، از بروز بسیاری از بیماری های دندان ها جلوگیری می کند. از آنجا که یکی از فواید اصلی از بین رفتن باکتری های بد دهان، سفید شدن دندان هاست؛ بر همین اساس ادعا سفید کردن دندان ها با روغن نارگیل واقعیت دارد.

طرز سفید کردن دندان با روغن نارگیل

شما می توانید با روش های مختلفی به کمک روغن نارگیل دندان های خود را برق بیندازید که ما در ادامه سه روش علمی تر و ثابت شده را به شما آموزش خواهیم داد.

سفید کردن دندان با روغن نارگیل و جوش شیرین

اگر به دنبال طرز تهیه خمیر دندان با روغن نارگیل در خانه هستید، می توانید جوش شیرین را با روغن نارگیل ترکیب کنید تا یک خمیر دندان خانگی برای برق انداختن دندان های خود تهیه کنید.

برای این کار ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با نصف فنجان روغن نارگیل ترکیب کنید و سپس آن را در یک ظرف بریزید. هر زمان که خواستید دندان های خود را مسواک بزنید، مقداری از این خمیر را روی مسواک بریزید و دندان ها خود را با آن مسواک بزنید. شما پس از گذشت مدتی قطعا متوجه تغییر رنگ و سفید تر شدن دندان های خود خواهید شد.

ترکیب روغن نارگیل و ذغال فعال برای سفید کردن دندان ها

استفاده از ذغال فعال یکی از بهترین روش های سفید کردن دندان به خصوص در زمان ارتودنسی دندان هاست که در صورت ترکیب آن با روغن زیتون، می توانید یک دهانشویه طبیعی و بسیار قوی برای سفید کردن دندان هایتان تهیه کنید.

برای تهیه این دهانشویه طبیعی مراحل زیر را طی کنید:

  1.  یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یک چهارم قاشق چایخوری پودر ذغال را با یکدیگر ترکیب کنید.
  2.  این مایع را مانند دهانشویه معمولی در دهان خود بچرخانید و سپس از دهان خود خارج کنید و دهان خود را با آب بشویید.

سفید کردن دندان با روغن نارگیل بدون ترکیب با سایر مواد

علاوه بر روش های گفته شده، می توانید به تنهایی از روغن نارگیل برای سفید کردن دندان های خود استفاده کنید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که روغن نارگیل با حداقل افزودنی را برای سفید کردن دندان های خود استفاده کنید. برای سفید کردن دندان ها با روغن نارگیل، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه در دهان خود بچرخانید، سپس آن را از دهانتان خارج کنید و با دقت دهانتان را شستشو دهید.

فواید و مضرات روغن نارگیل برای دندان

در ادامه چند مورد از فواید و مضرات روغن نارگیل برای دندان را خواهیم گفت که مطالعه آن قبل از استفاده روغن نارگیل برای سفید کردن دندان ها خالی از لطف نیست.

فواید

کاهش خطر عفونت لثه یا جینجینیت

در صورتی که به طور مرتب از روغن نارگیل برای سفید کردن دندان هایتان استفاده کنید، کمک بزرگی به کاهش خطر عفونت لثه و جینجینیت می کنید. جینجینیت باعث التهاب، تورم و حساس شدن لثه ها می شود که در صورت عدم درمان مشکلات بسیار جدی برای دهان و دندان به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: درمان عفونت دندان

کمک به ترمیم دندان ها

یکی از فواید روغن نارگیل برای دندان ها این است که از ایجاد حفره های دندانی جلوگیری می کند و همچنین در صورتی که حفره دندانی جزئی باشد در صورت استفاده از روغن نارگیل این حفره ها ترمیم می شوند.

روغن نارگیل برای پوسیدگی دندان

روغن نارگیل برای پوسیدگی دندان بسیار مفید است، زیرا این روغن همان طور که گفتیم با از بین بردن باکتری های مضر دندانی از ایجاد حفره دندانی و در نهایت پوسیدگی دندانی جلوگیری می کند.

کاهش علائم برفک دهان

معمولا افرادی که تحت شیمی درمانی یا پرتو درمانی هستند، افرادی که پروتز دندانی دارد و افرادی که آنتی بیوتیک یا استروئید مصرف می کنند مستعد برفک دهان هستند که این افراد می توانند با استفاده از روغن زیتون تا حد زیادی علائم برفک دهان را کاهش داد.

از بین بردن بوی بد دهان

استفاده از روغن نارگیل تا حد زیادی باعث از بین بردن بوی بد دهان نیز می شود. از آنجا که یکی از دلایل اصلی بوی بد دهان خشکی دهان است شما می توانید از روغن نارگیل به عنوان یک دهان شویه طبیعی استفاده کنید تا با افزایش ترشح بزاق دهان از خشکی دهان و در نهایت بوی بد دهان جلوگیری کند.

مضرات

در صورتی که روغن نارگیل را ببلعید ممکن است به راه هوایی شما راه پیدا کند و باعث تنگی نفس و در برخی موارد نادر منجر به ذات الریه یا سینه پهلو شود. به همین دلیل توصیه می شود که از روغن نارگیل برای سفید کردن دندان کودکان استفاده نکنید. همچنین در صورتی که بیش از حد روغن نارگیل بخورید ممکن است منجر به معده درد شود.

با این تفاسیر مسواک زدن دندان با روغن نارگیل برای کودکان یا افرادی که ممکن است آن را ببلعند توصیه نمی شود.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.