اول جراحی فک و ارتودنسی انجام دهیم یا عمل بینی؟

اول جراحی فک و ارتودنسی انجام دهیم یا عمل بینی؟

samira ghabeli ۳۰ مهر ۱۴۰۲
اول ارتودنسی یا عمل بینی
()

ممکن است شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که در عین حال که نیاز به ارتودنسی دندان دارید از ظاهر بینی خود نیز رضایت ندارید و ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که اول ارتودنسی یا عمل بینی انجام دهم؟ با مطالعه این مقاله می توانید به پاسخ این سوالتان برسید.

اول ارتودنسی یا عمل بینی؟

به توصیه متخصصین ارتودنسی و جراحان بینی بهتر است هر گونه تغییری در شکل ظاهری فک ها قبل از عمل جراحی بینی انجام شود؛ زیرا جراحی فک و ارتودنسی به خصوص در ناحیه فک بالا باعث ایجاد تغییراتی در شکل ظاهری بینی می شود.

چرا اول باید ارتودنسی انجام دهیم و سپس عمل بینی؟

همان طور که گفتیم به توصیه بهترین متخصصین ارتودنسی، بهتر است عمل بینی بعد از ارتودنسی دندان انجام شود. زیرا حین ارتودنسی یا ارتوسرجری با تغییراتی که در شکل ظاهری دندان ها و فک ها ایجاد می شود ممکن است شکل لب ها، لپ ها و به طور کلی زاویه صورت دچار تغییراتی شود.

به عنوان مثال کشیدن دندان حین ارتودنسی ممکن است باعث حرکت لب ها به سمت داخل شود که همین موضوع می تواند بر روی شکل ظاهری بینی تاثیرگذار باشد. اما در صورتی که ارتودنسی بعد از عمل بینی انجام شود، ممکن است تغییرات ایجاد شده باعث شود که شما مجددا نیاز به عمل بینی داشته باشید.

در واقع ارتودنسی بعد از عمل بینی باعث افزایش هزینه های شما می شود و ممکن است پس از اتمام طول درمان ارتودنسی مجبور به پرداخت هزینه مجدد بابت عمل ترمیم بینی شوید.

مشکلات مربوط به ارتودنسی بعد از عمل بینی

مشکلات مربوط به ارتودنسی بعد از عمل بینی به قدری زیاد است که بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و سایر متخصصین در پاسخ به این سوال که اول ارتودنسی یا عمل بینی انجام دهیم؟ با قطعیت می گویند که اول ارتودنسی.

در واقع با انجام ارتودنسی ممکن است تغییرات مهمی در چهره ایجاد شود که عبارتند از:

  • تغییر فرم لب ‌ها و موقعیت آنها؛
  • به هم خوردن تعادل بین لب و بینی؛
  • تغییر زاویه بین  لب‌ ها و بینی؛

در اینجا شاید این سوال برای شما پیش بیاید که تغییر فرم لب ها چه ارتباطی با عمل جراحی بینی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که جراحان بینی برای فرم دهی به بینی بیش از هر چیز به فرم لب های فرد توجه می کنند تا با توجه به آن تغییرات لازم را بر روی بینی فرد اعمال کنند. در نتیجه هر گونه تغییری در شکل لب ها ممکن است باعث به هم خوردن زاویه و تناسب بین بینی لب ها شود که در نهایت باعث به هم خوردن تعادل در شکل ظاهری صورت می شود.

چه مدت بعد از ارتودنسی میتوان عمل بینی انجام داد؟

مطمئنا تا به اینجای مقاله قانع شدید که در جواب این سوال که اول عمل بینی یا ارتودنسی انجام دهیم؟ وقتی می گوییم که ارتودنسی دلیلش چیست. اما سوالی که در اینجا مطرح است این است که چه مدت بعد از ارتودنسی میتوان عمل بینی انجام داد؟ به توصیه متخصصین ارتودنسی بهتر است پس از اتمام دوره درمانی ارتودنسی که بین ۶ ماه الی ۲ سال است  اقدام به عمل بینی کنید.

 اما اگر برای عمل بینی عجله دارید می توانید با مشورت جراح بینی و متخصص ارتودنسی و در صورت صلاحدید آنها این دو عمل را به صورت همزمان انجام دهید.

سوالات متداول

آیا با وجود ارتودنسی میشود عمل بینی انجام داد؟

در صورت صلاحدید متخصص ارتودنسی و جراح بینی امکان جراحی بینی حین دوره ارتودنسی وجود دارد. اما در صورت وجود ناهنجاری های شدید فکی می بایست ابتدا دوره درمان ارتودنسی به پایان برسد.

چه مدت بعد از ارتودنسی میتوان عمل بینی انجام داد؟

پاسخ این سوال به نظر هر دو پزشک شما بستگی دارد اما به طور کلی توصیه متخصصین این است که ۶ ماه پس از اتمام درمان ارتودنسی عمل بینی انجام دهید.

اول دندونمو درست کنم یا دماغمو عمل کنم؟

هر گونه عمل زیبایی یا درمانی دندان اعم از ارتودنسی، ایمپلنت و … دارید انجام دهید و سپس به سراغ عمل زیبایی بینی بروید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.