۷ تا از مزایای ارتودنسی دیمون

۷ تا از مزایای ارتودنسی دیمون

golnaz mehrabi ۷ مرداد ۱۳۹۹
مزایای بریس دیمون
()

ارتودنسی دیمون یک روش درمان در ارتودنسی مدرن است که ارزش امتحان کردن را دارد. استفاده از این سیستم ارتودنسی مخصوصا زمانی ارزشمند شناخته میشود که افراد علاقه ای به ارتودنسی ثابت معمولی نداشته باشند. اجزای ارتودنسی دیمون طوری طراحی شده است که در مجموع افراد از آن ها رضایت بالایی دارند. به جز هزینه ارتودنسی دیمون که بالا است، فواید و مزایای زیادی برای این نوع ارتودنسی وجود دارد که باعث میشود مردم از این روش درمانی استقابل کنند. در این مقاله شما با ۷ تا از مزایای ارتودنسی دیمون آشنا خواهید شد.

مزایای ارتودنسی دیمون

مهمترین مزایای ارتودنسی دیمون

۱. راحتی، آسایش و رضایت بیمار را افزایش میدهند

بریس های دیمون به دلیل اینکه جدید هستند و از فناوری پیشرفته در ساخت خود استفاده می کنند، سریع تر و راحت تر دندان ها را حرکت می دهند. بریس ها به راحتی توسط یک متخصص ارتودنسی خوب و دوره دیده چسبانده می شوند و به جای استفاده از فشار خاصی به اجزای ارتودنسی، دندان ها  به آرامی توسط براکت های دیمون به سمت صاف شدن هدایت میشوند.

براکت های دیمون نیازی به اتصالات اضافی برای نگه داشتن براکت ها ندارند. الاستیک هایی که در بریس های سنتی وجود دارند، می توانند باعث ایجاد فشار و اصطکاک بیش از حد شوند، و این باعث می شود که دندان ها و فک حین جابجا شدن دندان ها اذیت و دچار ناراحتی شود. اما بیمار با کمک مزایای ارتودنسی دیمون نه دردی تجربه میکند و نه فشاری به دندان ها و فکش وارد میشود.

۲. مدرن بوده و با فناوری های جدید ساخته میشوند

ارتودنسی دیمون با جدیدترین فن آوری دندانپزشکی ساخته شده اند که باعث می شود نسبت به بریس های معمولی فواید و مزایای زیادی داشته باشند. کسانی که ارتودنسی دیمون دارند خوب میدانند که برای نصب این سیستم نیازی به کشیدن دندان ندارند و به راحتی با توجه به ماهیت براکت ها، دوره درمان را بدون اذیت آغاز میکنند.

۳. مدت زمان ارتودنسی را کاهش میدهد (از بهترین مزایای ارتودنسی دیمون)

بریس های دیمون با سرعت بیشتری دندان های افراد را هماهنگ و یکدست میکنند. اگر مدت زمان ارتودنسی معمولی بین ۱ تا ۳ سال طول میکشد، از مزایای ارتودنسی دیمون این است که ۴ تا ۶ ماه زودتر دندان ها را صاف میکند. بنابراین کسانی که میخواهند زودتر دندانهایشان صاف شود میتوانند روی براکت های دیمون حساب باز کنند.

۴. مشکلات ارتودنسی زیادی را حل میکند

این بریس ها همچنین کاملاً متنوع هستند و می توانند به بیماران با تنوع گسترده ای از مشکلات ارتودنسی کمک کنند. این سیستم ممکن است برای درمان اوربایت شدید، آندربایت، اورجت، وجود فاصله بین دندانها و سایر موارد دیگر تجویز شود.

۵. سبک هستند و براکت کوچکی دارند

یکی از بزرگترین مزایای ارتودنسی دیمون سبک و کوچک بودن آن ها است. براکت های فلزی معمولی بزرگ هستند و نه تنها ظاهر ناخوشایندی دارند بلکه کمی سنگین هستند. اما سایز براکتهای دیمون نسبتا کوچکتر است و توجه کمتری به خود جلب میکنند. اگر براکت های دیمون شفاف باشند (نوعی ارتودنسی نامرئی) حتی کسی متوجه نمیشود که شما ارتودنسی کرده اید.

مزایای ارتودنسی دیمون

۶. به مراجعه کمی نیاز دارد

برخلاف دستگاه های ارتودنسی متحرک و ثابت دیگر که برای تنظیم بریس ها نیازمند مراجعه مکرر به متخصص ارتودنسی دارند، براکت های دیمون نیاز کمی به مراجعه دارند. چرا؟ زیرا این سیستم تحت عنوان “خود-تنظیم” شناخته میشود یعنی خودش تنظیم خودش را انجام میدهد. اگر بیماران دیگر هر یک ماه یکبار به متخصص مراجعه میکنند، افرادی که براکت دیمون دارند هر دو ماه یکبار این کار را انجام میدهند.

۷. الاستیک، باند و کش ندارد

کش ارتودنسی و یا حلقه های اورینگ (ارتودنسی رنگی) که در ترکیب با دستگاه های ثابت برای صاف شدن دندان ها بکار برده میشود جایی در سیستم دیمون ندارد. این کش ها باعث تجمع مواد غذایی و افزایش تشکیل پلاک میشوند. بنابراین یکی از مزایای ارتودنسی دیمون این است که احتمال تشکیل پلاک در آن کمتر است زیرا الاسیتک ندارد. دندان های اشخاصی که ارتودنسی دیمون دارند معمولا سفیدتر و تمیزتر از افراد دیگری است که ارتودنسی انجام داده اند زیرا رسیگی به بهداشت دهان و دندان با براکت دیمون راحتتر است.

دندانهایم را کجا ارتودنسی کنم؟

اگر مشکل ارتودنسی دارید و علاقمند به گذراندن دوره درمان با دستگاه های ارتودنسی هستید (مخصوصا اگر میخواهید از فواید و مزایای ارتودنسی دیمون بهرمند شوید) میتوانید به یکی از دو مطب ارتودنسی در کرج و تهران مراجعه کنید. ما دندان های شما را با مناسبترین روش ارتودنسی و در شرایطی ایده آل هماهنگ می‌کنیم. برای دریافت نوبت آنلاین و دریافت تخفیف کلیک کنید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.